środa, 9 maja 2012

ZACHOWANIA INNYCH CHORYCH NA ALZHEIMERA

W domu opieki, w którym przebywa mama jest więcej osób z chorobą Alzheimera. Zachowują się różnie.

Jedna z pensjonariuszek chodzi w chustce na głowie i torebką i ciągle pyta o drogę do domu, czy już był autobus.
Inna pani nosi misia pluszowego, tuli go do siebie. 
Jeszcze inna woła ciągle swoich bliskich.
Gdy jedzą często wrzucają kanapki do herbaty, albo zabierają z innych talerzy mimo, że mają swoje.
Szkoda mi tych starych, ciężko chorych ludzi. Gdy tam jadę to nie jestem  parę minut, tylko przez dwie, trzy godziny. Chorzy już się do mnie przyzwyczaili i często siadają koło mnie i próbują rozmawiać. Chcą żeby się nimi interesować.
Polubiłam ich i często z nimi próbuję rozmawiać, tak jak z mamą.
Już wiem jak zachować się, jak postępować, jak rozmawiać. Dużo się nauczyłam  przez te lata.